Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ)

Mercedes-Benz Vans & Pick-Up

Mercedes-Benz X-Class

Μία λέξη μπορεί να περιγράψει αυτό που έγινε στην Transport Show 2018 για το pick up της Mercedes: πανζουρλισμός, χάρη κυρίως στην πρεμιέρα της σπέσιαλ έκδοσης XClass 250d 4Matic «The Rock Edition». Τρία αυτοκίνητα στους εξωτερικούς χώρους της έκθεσης, και στο εσωτερικό, έδιναν μία δυνατή γεύση των όσων προσφέρει η ελληνική Mercedes στους επαγγελματίες. Η «The Rock Edition» είναι δημιουργία της ελληνικής Mercedes και συνοδεύεται από μία όμορφη οπτική αναβάθμιση, με μπάρες στην καρότσα, ευμεγέθη σκαλοπάτια στα πλαϊνά, κάτω από τα μαρσπιέ, αλλά κυρίως, από μοναδικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που, γλιτώνει σημαντικά ποσά στο «ταμείο».

Διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές, λευκό ή μαύρο μεταλλικό και είναι βασισμένη στην πλούσια γκάμα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας της έκδοσης Progressive στην οποία έρχονται να προστεθούν και μια σειρά επιλογών που ολοκληρώνουν την αισθητική αλλά και χρηστική της ταυτότητα. Το συνολικό όφελος από την απόκτηση των στοιχείων εξοπλισμού, που προσφέρονται με την The Rock Edition επιπλέον της έκδοσης Progressive, ξεκινά από €6.940 για την Χ250 d 4MATIC The Rock (AT) και από €7.830 για την X350 d 4MATIC – V6 The Rock (AT), στη συνολική αξία του οχήματος.

 

Mercedes-Benz Vito

Το Vito στη συνείδηση των επαγγελματιών ταυτίζεται με την έννοια μεσαίο van, και η Mercedes-Benz έδειξε στην έκθεση ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της μεγάλης γκάμας. Ένα Vito Van 111 CDI Extra Long, με τούρμπο πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων είχαν την ευκαιρία να περιεργαστούν οι επισκέπτες, σε μία τυπική για την κατηγορία διαμόρφωση. Με 114 hp και 270 Nm μέγιστη ροπή, συνδυάζει γεμάτες ρεπρίζ και υψηλή αποδοτικότητα με την τυποποιημένη μέση κατανάλωση στα μόλις 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ως είθισται, η γκάμα είναι αχανής, με επιλογές λ.χ., ανάμεσα σε προσθιοκίνητες, πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, πέντε επιλογές σε κινητήρες, διάφορα «πακέτα» εξοπλισμού, και πάει λέγοντας. Οι ιπποδυνάμεις είναι από 88 έως 190 hp, καλύπτοντας πρακτικά κάθε πιθανή μεταφορική εφαρογή.

Σημαντικά αυξημένη σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς είναι και η εκμετάλλευση: έως και συν 120 κιλά επιπλέον ωφέλιμο φορτίο, μέγιστο όγκο φόρτωσης έως 6,6 κυβικά μέτρα, μέγιστο μικτό 3.200 κιλά και δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και τρεις ευρωπαλέτες. Ως προς το μέγεθος αμαξώματος, διατίθενται Vito Van Compact, Long και Extra Long –τα μεταξόνια είναι δύο, 3.200 και 3.430 χιλιοστά.

 

Mercedes-Benz Sprinter

Η νέα γενιά του νέου, μεγάλου μοντέλου της Mercedes-Benz Vans έκανε πρεμιέρα στην Transport Show 2018, δημιουργώντας το αδιαχώρητο στο MEC, και είναι χαρακτηριστικό πως είδαμε δεκάδες επισκέπτες ακόμη και στο χώρο φόρτωσης του οχήματος να περιεργάζονται και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Πέρα από τους κινητήρες που, συνεχίζουν ως είχαν, κάθε... βίδα στο αμάξωμα, τα ηλεκτρονικά, οι εκδόσεις ακόμη και η μετάδοση της κίνησης είναι ολοκαίνουργια. Για πρώτη φορά υπάρχουν επιλογές ανάμεσα (και) σε προσθιοκίνητα, πισωκίνητα και τετρακίνητα Sprinter, μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, αυτόματα 7 και 9 σχέσεων, και πολλές εκατοντάδες πιθανές διαμορφώσεις, ανάλογα με την επιλογή ανάμεσα σε 4 κινητήρες, 4 μήκη αμαξώματος, και 3 ύψη οροφής. Το μέγιστο τονάζ είναι 5.500 κιλά και ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης έως 17 κυβικά μέτρα.

Από εκεί και πέρα, δε λείπουν ψηφιακές υπηρεσίες Mercedes PRO, πάνω από 600 στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, το μοναδικό στην κατηγορία σύστημα πολυμέσων και συνδεσιμότητας MBUX, εκκίνηση χωρίς κλειδί (keyless-start) και πολλά ακόμη στοιχεία. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας παραπέμπουν στις επιβατικές λιμουζίνες της εταιρείας, και τα νέα καθίσματα και τα χειριστήρια στις πόρτες είναι πιθανότατα τα καλύτερα που έχουν τοποθετηθεί σε όχημα της κατηγορίας.