Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ έδειξε στους πολυπληθείς φίλους της Scania ένα μεγάλο 4x2 τράκτορα S 500. Μπορεί η Scania να είναι συνυφασμένη στη χώρα μας με τα φοβερά και τρομερά V8, αλλά τα 13λιτρα οχήματα των Σουηδών είναι αυτά που κατέχουν το συντριπτικό κομμάτι από την «πίτα» των ταξινομήσεων.
Σε τέσσερις εκδόσεις ισχύος, από 370 έως 500 hp και επιλογή ανάμεσα σε μεγέθη S-Sleeper Cab Normal και S-Sleeper Highline, η σειρά S είναι από τις νεότερες και καλύτερες καμπίνες της παγκόσμιας αγοράς. Σε μόλις δύο χρόνια από το λανσάρισμα, ο 13λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά, έχει «προλάβει» να δημιουργήσει ισχυρή φήμη για την εξαιρετική λειτουργία και τις μειωμένες απαιτήσεις του σε καύσιμο.
Το πιο δυνατό «χαρτί» των βαρέων οχημάτων νέας γενιάς της Scania, αποδεικνύεται η επιλογή να πορευθεί με την τεχνολογία «μόνο-SCR», χρησιμοποιώντας δηλαδή αποκλειστικά επιλεκτική καταλυτική αναγωγή, χωρίς ανακυκλοφορία καυσαερίων στην εξαγωγή. Αυτό είναι κάτι που εκτίμησε αμέσως η αγορά, καθώς αφενός ελαττώνει την πολυπλοκότητα, και αφετέρου μειώνει σημαντικά την κατανάλωση. Το S 500 που είδαμε στην Trasport Show 2018 έχει ισχύ 500 hp στις 1.900 σ.α.λ., και μέγιστη ροπή 2.550 μεταξύ 1.000 και 1.350 σ.α.λ. Ο διάκοσμος στο εσωτερικό της καμπίνας είναι ένα μικρό δείγμα της κατασκευαστικής δεινότητας των Σουηδών, με ανέσεις εφάμιλλες των «V8» μοντέλων.
Πέρα από τη μοναδική οδηγησιμότητα όλων των νέων Scania, το S εφοδιάζεται με συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, κάποια εκ των οποίων ορίζουν τον πήχυ της κατηγορίας αυτή τη στιγμή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το προγνωστικό σύστημα Scania Active Prediction είναι το πιο σοφιστικέ της αγοράς –εννοείται πως έχει αποθηκευμένο ολόκληρο σχεδόν το οδικό δίκτυο της χώρας. Όσο για την εργονομία, στη νέα γενιά είναι υποδειγματική, με όλα τα χειριστήρια και τους διακόπτες να είναι ακριβώς εκεί που πρέπει ενώ, το φινίρισμα και η συναρμογή είναι... χειρουργικής ακρίβειας.
Όλα τα φορτηγά πλέον έχουν κάποιου είδους σύστημα όπως το «layshaft brake» της Scania για να μην πέφτουν πολύ οι στροφές στα κατεβάσματα σε ανηφόρα, και σε όλα δουλεύουν πραγματικά καλά. Ο νικητής της τελευταίας συγκριτικής μας δοκιμής (Τεστ των 1.000 Πόντων) έχει κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά, τα πιο εξελιγμένα ηλεκτρονικά της αγοράς, την πιο καινούργια καμπίνα της αγοράς και μπόνους, και (με τον 13λιτρο κινητήρα) τη μικρότερη κατανάλωση, και οι επαγγελματίες της Μεταφοράς που βρέθηκαν στο MEC συνωστίζονταν καθημερινά για να δουν από κοντά το μεγάλο S.